El govern de la Generalitat aprova la construcció de la nova Escola Bernardí Tolrà

22/07/2020

El govern de la Generalitat de Catalunya ha donat llum verda a la construcció de la nova Escola Bernardí Tolrà de Vila-rodona. Tot i que ja s’havia obtingut el compromís del departament d’Educació (a través dels serveis territorials), l’administració catalana ho va aprovar, ahir, en la reunió setmanal del Consell Executiu

D’aquesta manera, es desencalla, definitivament, un projecte llargament reivindicat tant per la comunitat educativa del municipi com pel mateix Ajuntament, ja que els alumnes d’infantil i primària del centre educatiu fa dotze anys que estudien en mòduls prefabricats.

L’alcalde, Ramon M. Bricollé, expressa la seva satisfacció amb l’aprovació del projecte: «ha sigut un trajecte llarg», ja que el 2008 es va enderrocar l’escola i es van instal·lar les aules prefabricades. Actualment, l’Escola Bernardí Tolrà té 130 alumnes d’infantil i primària i, tot i que es garanteix la qualitat educativa del centre, Bricollé assenyala que les classes no es poden portar a terme amb total normalitat per les males condicions de les instal·lacions. De fet, l’Ajuntament ha destinat partides importants del pressupost municipal per a mantenir l’equipament en bones condicions, però s’ha hagut de conviure amb la incomoditat d’una estructura poc adequada, on sorgeixen problemes quan plou o fa calor.

El nou centre educatiu s’aixecarà on ja hi havia l’anterior escola i on ara hi ha els mòduls prefabricats, descartant així, la reserva de terrenys als Horts d’en Boada que havia fet l’anterior equip de govern. Per Bricollé, es fonamental que el nou centre educatiu mantingui el seu espai original per «qüestions emocionals», ja que l’any 1980 moltes famílies del municipi es van involucrar en el projecte de l’escola que, finalment, es va haver d’enderrocar perquè presentava deficiències constructives. Ara, «tenim el desig» que els nens i nenes pugui anar a una escola que compleixi amb tots els requisits» i deixar enrere la provisionalitat.

L’acord de col·laboració establert entre ambdues administracions públiques defineix que l’Ajuntament s’involucrarà directament amb el projecte, el qual contribuirà a sufragar econòmicament. El pressupost amb el qual compta la Generalitat és de 3.570.000 euros, dels quals el consistori n’assumirà prop de 300.000.

Ara, ja es podrà començar amb el procés de licitació. Bricollé espera que l’escola es pugui inaugurar abans que s’acabi aquesta legislatura, tot observant que hi ha nens i nenes de Vila-rodona que hauran estudiat tota aquesta etapa educativa en mòduls prefabricats. L’alcalde agraeix la predisposició dels serveis territorials d’Educació durant tot el procés de negociació i, tant bon punt ahir es va conèixer la notícia, es va informar a tota la comunitat educativa: tant a la direcció del centre com a l’AMPA.

Acord de govern: http://ensenyament.gencat.cat/ca/actualitat/notes-premsa/nota-premsa/?id=387449

Menú principal