L’Ajuntament de Vila-rodona inicia el procés cap a l’autoconsum energètic

12/05/2020

L’Ajuntament de Vila-rodona inicia el procés cap a l’autoconsum energètic

El 30 d’abril de 2020 va entrar en funcionament una instal·lació d’autoconsum ubicada a la coberta del pavelló de Vila-rodona. Aquesta instal·lació, amb una potència de 10,05 kWp, està formada per 30 mòduls fotovoltaics i generarà, a l’any, 14.300 kWh d’energia que representa, aproximadament, un 15% del consum total del subministrament elèctric que engloba el pavelló, la llar d’infants, les instal·lacions del camp de futbol, local dels caçadors i cementiri. Properament, també s’hi connectarà l’escola Bernardí Tolrà.

L’energia produïda reduirà les emissions de Gasos d’Efecte Hivernacle (GEH) del municipi, ja que l’energia és 100% d’origen renovable i permetrà avançar en el compliment dels compromisos adquirits en el marc del Pla d’Acció per l’Energia Sostenible (PAES), aprovat l’any 2018. A més, l’Ajuntament estalviarà més de 1.800 € a l’any en la factura elèctrica de l’equipament, per la qual cosa el període d'amortizació serà aproximadament d'entre 6 i 7 anys. A partir de llavors i fins al final de la vida útil de la instal·lació (estimada en uns 30 anys), tota l’energia que s'hi produeixi serà gratuïta per l’Ajuntament i, en conseqüència, per tot el poble.

Les instal·lacions d’autoconsum són un bona mesura per reduir la factura elèctrica ja que cada kWh d’energia produïda i autoconsumida és un kWh menys que cal comprar a la companyia elèctrica. Aquest tipus d'instal·lacions representen una reducció directa de l’empremta de carboni de qualsevol activitat. És aplicable a qualsevol àmbit: residencial, industrial, terciari o serveis. La instal·lació ha estat possible gràcies a una subvenció de la Diputació de Tarragona i es projecta ampliar-la en un futur.