L’Ajuntament de Vila-rodona rep el compromís d’Educació per a la construcció de l’escola nova

02/06/2020

Els alumnes de l’Escola Bernardí Tolrà fa dotze anys que estudien en mòduls prefabricats

L’obra ha estat llargament reivindicada pel consistori i la comunitat educativa

L’Ajuntament de Vila-rodona ha aconseguit el compromís del departament d’Educació de la Generalitat per a desencallar el projecte constructiu de la nova escola. Els alumnes d’infantil i primària fa dotze anys que estudien en mòduls prefabricats i, finalment, el govern català ha cedit a la demanda del consistori i de tota la comunitat educativa, que fa anys que reclamen un nou centre educatiu ben equipat.

En aquest sentit, el govern municipal i el departament d’Educació, a través dels serveis territorials, han signat un conveni de col·laboració entre ambdues administracions per tal de fer efectiu el projecte amb la màxima celeritat possible. Tot i que el govern municipal anterior havia reservat uns terrenys als Horts d’en Boada, l’alcalde, Ramon M. Bricollé, expressa que el nou centre educatiu es construirà on ja hi havia l’anterior i on ara hi ha els mòduls prefabricats, per qüestions «emocionals», ja que l’any 1980 moltes famílies del municipi es van involucrar en el projecte de l’escola que, finalment, es va haver d’enderrocar perquè presentava deficiències constructives.

El conveni, que estableix un marc de col·laboració entre les dues administracions públiques, especifica que l’Ajuntament s’involucrarà directament amb el projecte, el qual també contribuirà a sufragar. El pressupost aproximat de construcció suma prop de 3,7 milions d’euros i es preveu que el consistori assumeixi una part de la inversió, concretament, 300.000 euros. De moment, l’administració local ja ha assumit els costos dels informes tècnics que es van elaborar fa prop de dos anys.

L’Escola Bernardí Tolrà té 130 alumnes d’infantil i primària i, tot i que es garanteix la qualitat educativa del centre, Bricollé assenyala que les classes no es poden portar a terme amb total normalitat per les males condicions de les instal·lacions.

Un cop el govern de la Generalitat hi doni llum verda, ja es podrà començar amb el procés de licitació. Bricollé espera que l’escola es pugui inaugurar abans que s’acabi aquesta legislatura, tot observant que hi ha nens i nenes de Vila-rodona que hauran estudiat tota aquesta etapa educativa en mòduls prefabricats.